Акт прийому-передачі нежитлового приміщення

  1. зміст
  2. Процедура прийому-передачі
  3. важливі моменти

Акт прийому-передачі грає важливу роль при укладанні договору оренди. Орендодавець, коли здає в оренду нежитлове приміщення, зацікавлений в тому, щоб було детально зафіксовано його стан. Може йтися як про загальні питання, так і про стан ремонту, про наявність того чи іншого майна, яке передається орендарю.

Може йтися як про загальні питання, так і про стан ремонту, про наявність того чи іншого майна, яке передається орендарю

У разі, якщо воно буде пошкоджено, то акт буде підставою для стягнення збитків.

Практично немає таких угод в сфері нерухомості, де не треба було б документально зафіксувати факт передачі того чи іншого об'єкта нерухомості і стан, в якому фактично він був переданий в цей момент. Це може мати місце при даруванні квартири, при її купівлі або продажу, при здачі в оренду і в інших аналогічних випадках.

зміст

Документ, щоб мати юридичну силу, повинен бути складений відповідно до визначених правилами. Розглянемо їх більш детально.

Ці вимоги не є надто складними і їх відносно небагато:

  1. При складанні обов'язково повинно бути вказано найменування документа. У нашому випадку мова йде про акт, який фіксує прийом і передачу нежитлового приміщення.
  2. Дата складання і його місце повинні також бути обов'язково вказані.
  3. Не потрібно забувати, що такий акт, скоріше є несамостійним і незалежним документом, а фактично є додатком до певного договором, в зв'язку з виконанням якого він складається. Тому важливим є вказати в цьому акті, до якого саме договору він відноситься.
  4. Складання документа відбувається за участю певних юридичних або фізичних осіб. Всі необхідні реквізити сторін повинні бути вказані в цьому документі.
  5. Для тих, хто складає цей акт повинні бути вказані не тільки їх ідентифікаційні дані, але і всі необхідні реквізити. Якщо підписує представник юридичної особи, то його повноваження повинні бути підтверджені.
  6. Тепер потрібно буде ідентифікувати приміщення, яке передається в оренду. Потрібно вказати його адресу, поверховість, кількість кімнат і все, що може бути істотно в цьому відношенні.
  7. Також, потрібно максимально точно і об'єктивно зафіксувати фактичний стан переданого приміщення. Тут може йти мова про стан його ремонту, якщо є предмети, які передаються разом з приміщенням, то вони повинні бути максимально точно описані.
  8. Якщо в процесі огляду були виявлені певні недоліки, то вони повинні бути ретельно зафіксовані. Якщо ж ніяких дефектів не виявлено, то цей факт також зобов'язаний бути зафіксований.
  9. Документ повинен бути скріплений підписами і печатками (для юридичних осіб), які його склали.

При складанні акта необхідно врахувати, що оскільки він є додатком до відповідного договору, кількість оформлених документів повинна відповідати кількості сторін договору.

завантажити

зразок акту прийому-передачі нежитлового приміщення в форматі .doc (Word)

Якщо в підписанні акту беруть участь юридичні особи, то, відповідно, вони повинні мати право підписувати такого роду документи. Це можуть бути керівники таких юридичних осіб або прямо уповноважені для їх підписання особи. Якщо ж це інші представники, то для них повинна бути оформлена відповідна довіреність.

Підписання документа зазвичай супроводжується передачею ключів та іншими аналогічними діями.

Оскільки розглянутий документ є досить важливим, то до його оформлення необхідно поставитися максимально уважно. Воно повинно бути зроблено таким чином, щоб виключити будь-які можливі неоднозначності, які можуть мати місце.

Цей документ не підлягає обов'язковому посвідченню, але, при наявності відповідного бажання, сторони можуть посвідчити договір нотаріально. Якщо хоча б однієї зі сторін є бюджетна установа, то його повинні запевнити в комітеті по держмайна.

ГК РФ визначає, що орендодавець має обов'язок надати приміщення в тому вигляді, в якому він забезпечує цільове використання орендарем.

Процедура прийому-передачі

Розповімо, як відбувається оформлення в даному випадку:

  1. Раніше повинен бути повністю оформлений відповідний договір, у зв'язку з яким виникла необхідність оформлення такого акта. Для конкретності будемо вважати, що мова в нашому випадку йде про оренду нежитлового приміщення. Як відомо, такий документ може складатися і в зв'язку іншого роду угод, пов'язаних з передачею об'єкта нерухомості. (Наприклад, такий акт може оформлятися відповідно до договору купівлі-продажу або дарування нерухомості).
  2. Готуються необхідні додаткові документи. Наприклад, орендодавець повинен обґрунтувати повинен обґрунтувати наявне у нього право на дане приміщення.
  3. Сторони повинні вирішити, чи потрібно цей документ завірити в нотаріуса. Згідно із законом це не є обов'язковим.
  4. Проводиться огляд переданого приміщення з метою виявлення тих чи інших особливостей його стану, яке має в обов'язковому порядку бути зафіксовано в тексті цього акту.
  5. Відбувається формулювання і складання самого документа. Якщо необхідно, то ця процедура відбувається в присутності нотаріуса.
  6. Проставляються необхідні підписи і печатки.

Після закінчення терміну оренди, також повинен бути складений аналогічний документ:

  1. Зацікавлені сторони виробляють об'єктивну оцінку стану орендованого приміщення.
  2. В акті фіксуються всі необхідні дані, відображаються зміни (з урахуванням зносу) стану приміщення в порівнянні з тим, що відбувалося на початку оренди.
  3. Цей акт скріплюється підписами і печатками (якщо друку необхідні).

https://www.youtube.com/watch?v=93ujr5Nbp4I

важливі моменти

важливі моменти

Зверніть свою увагу на деякі моменти:

  1. Необхідно пам'ятати, що дата акту - це початок того періоду, коли потрібно платити орендні платежі. Якщо документ складено формально, а фактично передачі не відбулося, то існує ризик того, що орендарю доведеться платити оренду за той час, коли він фактично ще не користувався цим приміщенням.
  2. У тому випадку, якщо договір вимагає проведення державної реєстрації, то з моменту складання акту до проведення самої реєстрації пройде певний період часу, за який буде виплачена орендна плата. Якщо орендар є юридичною особою, то для нього буде зручно, якщо в самому договорі буде зазначено, що договір вже діяв в зазначений період. У цій ситуації він зможе включити орендну плату в витрати без заперечень з боку податкової інспекції.
  3. Адреса, також як і характеристики об'єкта, зазначені в акті і в договорі, повинні повністю збігатися. В іншому випадку, може скластися ситуація, коли суд визнає договір недійсним через цю невизначеності.
  4. Потрібно пам'ятати, що в зв'язку з положеннями ЦК РФ, орендодавець зобов'язаний відповідати за ті недоліки переданого приміщення, які перешкоджають його цільового використання. При фіксації таких недоліків орендар може зажадати або усунення їх або компенсації за те, що він усуне їх самостійно.

Com/watch?