Розганяємо бюджетний клас - не простий огляд ECS NGT240-512QI-F

  1. Тестова конфігурація Тестування проводилося на наступній конфігурації: Материнська плата: ECS NGT240...
  2. Враження від використання
  3. висновки

Тестова конфігурація

Тестування проводилося на наступній конфігурації:

  • Материнська плата: ECS NGT240
  • Процесор: AMD Athlon II X2 245 (2,9GHz @ 3,625GHz)
  • Відеокарта: ECS nVidia GeForce GT 240
  • Оперативна пам'ять: 1Gb Patriot PC-10600
  • Блок живлення: FSP 350W
  • Вінчестер: WD 500 Gb
  • Операційна система: Windows XP SP3, 32bit
  • Охолодження: Ice Hammer IH-3176 SA

Розгін і завмер результатів

При покупці бюджетної відеокарти в серці кожного таїться надія на "компенсацію" продуктивності шляхом розгону. І чому б не спробувати щастя в цей раз. В першу чергу вирішив згадати молодість і скачав RivaTuner. Дивно, але налаштувань продуктивності немає. Значить тут в розгоні RivaTuner нам не помічник. Шкода. Але це нас не зупиняє.

Ліземо в інтернет і качаємо nTune - "стандартне" засіб для розгону відеокарт nVidia. Нарешті погляду відкриваються штатні значення частот ядра / шейдерів / пам'яті - 550/1340/1700. Потихеньку підвищуємо частоту пам'яті до максимально доступних 2040 МГц, а потім і ядра, не забуваємо періодично натискати "Test", який сповіщає про успіх установки заданих частот. Чесно кажучи, вже з самого початку бентежила якась "іграшкового" виробленої перевірки. Проте, з одного боку тести проходять успішно аж до значення 650МГц (по ядру). Запускаємо 3DMark06 і не спостерігаємо ніякої зміни результатів. Що це за шайтан? В налаштуваннях все "застосовано", навіть CPU-Z показує встановлені мегагерци, а фактично результату не видно.

Чесання голови і бурхлива мозкова діяльність не видали будь-яких логічних пояснень. Довіряємося "автоматично встановлюється продуктивності" і на 20 хвилин залишаємо комп'ютер в спокої. По закінченню необхідного часу "автонастройка" навіть і не думала закінчуватися, хоча індикатори явно натякали що настройка закінчена. Ще 5 хвилин очікувань - ніяких змін. Починає відвідувати погане почуття. Знову ліземо в ручні настройки і знову намагаємося розігнати пам'ять і ядро. На цей раз ядро ​​не хотіло розганятися ні на 1Мгц. Щось дивне коїться в цьому світі.

Зрозумівши, що толку від цих "стандартних засобів" ніякого, знову ліземо в інтернет. Цього разу погляд приковує MSI Afterburner (на базі RivaTuner), нібито як дуже хороша утиліта для розгону.

Цього разу погляд приковує MSI Afterburner (на базі RivaTuner), нібито як дуже хороша утиліта для розгону

Це зовсім інша справа - і інтерфейс красивий, і функцій більше. Є функція зміни напружень на ядрі (але GT 240 не підтримує цю функцію), всіх трьох частот і швидкості обертання вентилятори. Так само присутній "Monitor" для контролю основних параметрів.

Без особливих труднощів розганяємо відеоадаптер до частот 620/1510/2210 Мгц (ядро / шейдери / пам'ять). По пам'яті досягнута межа (програмний). А ось ядро ​​можна було гнати далі, але на 650МГц нас чекало повне зависання комп'ютера десь на 30-ій хвилині тестів. Тому ми не стали ризикувати і зупинилися на 620МГц. Хоча не виключено, що стабільна частота трохи вище, але десять мегагерц не врятують батька російської демократії. Також не виключено, що при встановленні більш ефективної системи охолодження (а ми використовували штатну), була б досягнута стабільність на 650МГц або навіть більше.

Запускаємо 3DMark06 і спостерігаємо приріст в 13%. Непоганий приріст.

Непоганий приріст

Тепер звернемося до програми CrystalMark09, але тому що ми розігнали тільки відеокарту, то проженемо 2 тесту, явно залежать від продуктивності відеоадаптера (GDI і D2D). Результати на діаграмі нижче.

Результати на діаграмі нижче

Знову спостерігаємо приріст, правда вже не такий великий, як хотілося б бачити. Тепер подивимося на результати тесту FurMark.

Тепер подивимося на результати тесту FurMark

Приріст - 12-15%. Загальна кількість балів без розгону - 1427, з розгоном - 1629, тобто приріст 14%. Не погано.

Ну що, тепер від тестів перейдемо до реальних умов - ігор. Почнемо, мабуть, з гри Avatar - The Game.

Гра позитивно реагує на розгін, навіть дуже позитивно - на не сильно навантажених сценах fps тепер не падає нижче "допустимих" 24. У цілому приріст знову ж в районі 10%.

Тепер подивимося як справи йдуть в іграх FarCry2 ...

Тепер подивимося як справи йдуть в іграх FarCry2

... і Crysis.

і Crysis

Та ж картина - в сценах з тими ж умовами можна спостерігати приріст fps на 10-15%.

Зробимо висновки. Без зміни охолодження, без збільшення напруги (апаратно GT 240 цього просто не вміє), за допомогою MSI Afterburner вдалося розігнати відеоадаптер ECS NGT240 зі штатних частот 550/1340/1700 до 620/1510/2210. Напевно, при зміні охолодження можна було б розігнати ядро ​​до 650МГц (а то і вище), по крайней мере зависання на цих частотах відбувалося через певний час навантаження, тобто при сильному підвищенні температури чіпа. Результати розгону - близько 10-15% в залежності від умов. На наш погляд, непоганий результат.

І ще пара слів на тему "не всі йогурти відеодрайвери однаково корисні". Ніби як прийнято тестувати на самих останній драйвери, але досвідчені оверклокери прекрасно знають, що вибрати потрібний драйвер - завдання не просте. Спочатку ми завантажили драйвера, які запропонували нам на сайті nVidia - це виявилася версія 197.45. Але тестування показало просто жахливо низьку швидкість роботи. Зокрема, в 3DMark06 вдалося набрати якісь смішні 3738. Тоді ми пішли на сайт ECS і завантажили драйвера версії 191.07, і лише тоді були отримані результати, представлені на діаграмах вище. Ось і вам і "найостанніші драйвера".

Враження від використання

Один з важливих характеристик відеоадаптера - гучність системи охолодження. На ECS NGT240 встановлений дуже хороший кулер фірми Arctic Cooling, що представляє собою масивний "двухслотовий" радіатор і багатопелюстковий "слімовий" вентилятор. На мінімальних оборотах (35% від максимальних) вентилятор забивається іншими вентиляторами в системі (як мінімум, вентилятором в блоці живлення). Навіть на максимальній швидкості шум не настирливий і абсолютно не доставляє дискомфорту. В нашій досить "тихою" системі шум вентилятора виділявся при швидкості від 70% і вище. Довірившись автоматичного регулювання оборотів можна забути про шум як такому. Куллер "розганяється" дуже плавно і виходить на максимальні оберти дуже нескоро. А якщо і вийде, то коли ви вже будете повністю поглинені грою і вам буде не до шуму.

Не варто забувати, що відеокарти GT240 мають досить низьким енергоспоживанням, і як наслідок - вони досить "холодні". Температура нашого екземпляра (при автоматичному регулюванні оборотів вентилятора) при просте склала близько 40 градусів (при кімнатній температурі близько 25 градусів). Навантаженням можна домогтися температури близько 65 градусів, але треба добре постаратися - як правило, в іграх "термометр" не піднімається вище 50-55 градусів.

Що стосується продуктивності, то для продукту "дешевше $ 100" продуктивність гідна. Розгоном додається ще 10-15% "кадрів в секунду" без будь-яких обмежень (збільшення шуму або покупкою більш потужного куллера) зі свого боку.

Одним словом, GeForce GT 240 фірми ECS під кодовою назвою NGT240-512QI-F дуже гідний представник. Тихий, холодний, придатний для розгону - що ще вимагати від бюджетної картки?

висновки

Настав час підбити підсумки. Переваги ECS NGT240-512QI-F:

  • хороша система охолодження
  • багатий набір виходів
  • низьке енергоспоживання
  • непоганий розгінний потенціал

недоліки:

  • займає 2 слота
  • небагатий комплект

Якщо порівняти цю відеокарту з екземплярами інших виробників, то ми побачимо перевага в особі куллера від Arctic Cooling. В іншому ж відмінностей мало - практично всі займають 2 слота, поставляються в комплектах "керівництво, диск і більше нічого".

ECS NGT240-512QI-F є чим похвалитися покупцеві. Відеоадаптер гідний нашої нагороди "Відмінна покупка", яку ми і скандалів присуджується.

Офіційний сайт ECS - www.ecs.com.tw

Лутовінов Максим (aka. Kok)
16 /06.2010



Що це за шайтан?
Тихий, холодний, придатний для розгону - що ще вимагати від бюджетної картки?