Транспорт в Алмати автобус. Yutong і Daewoo, маршрутки Газель
- Транспорт в Алмати
- Безрейковий громадський транспорт
- Зупинки громадського транспорту
- Оплата громадського транспорту
- Вартість проїзду
- Маршрути автобусів Алмати
- Алматинський автобус
- 2017. Зелені автобуси: ЛіАЗ і Yutong
- 2016. Сині автобуси: Daewoo і Yutong
- Daewoo CDW6126
- Yutong
- 2003. Daewoo BS090
- автобус Isuzu
- раритетні автобуси
- маршрутні таксі
У містах багато речей стандартизовані. Наприклад, таблички на будинках, сміттєві урни, моделі автобусів і моделі поліцейських машин. У різних містах вони різні, в одному місті вони - відбиток історії. Вперше задумався про це, коли вивчав типові будинки радянського періоду. Потім - при прогулянці по проспекту Назарбаєва (Коли розглядав надомні таблички) та прогулянці в колишнє Алматинское трамвайне депо .
Транспорт - ідеальна тема для спостереження за історією міста. І якщо старі надомні таблички я вже не застану, а трамвая в Алмати більше немає, в автобусному парку можна зустріти моделі, які курсували по місту ще в дев'яностих. Ця стаття стане відбитком хронографии зміни суспільного транспорту в Алмати. На сайті вже є стаття про московському транспорті . Стаття про Алмати трішки повніше і періодично оновлюється.
Транспорт в Алмати
У 2017 році в Алмати три типи громадського транспорту: автобус, тролейбус, метро. Маршрутне таксі і недавно запущена БРТ відносимо до автобусів. Алматинський трамвай перестав ходити восени 2015 року.
Про таксі писати безглуздо. Всі таксі, крім «екотаксі» виглядають як приватні машини, немає стандартизації як в Москві, де у таксі жовті номери. Особливість Алматинської таксі - підбирати попутників. Можна вийти на вулицю з простягнутою рукою і недорого поїхати. Ринок напівофіційного таксі ділять Яндекс / UBER і краснодарський «Лідер».
Тут - про автобуси і маршрутки.
Безрейковий громадський транспорт
Безрейковий транспорт - автобуси і тролейбуси. За винятком способу харчування і чітких маршрутів друге, у них багато спільного. Наприклад, зупинки.
Зупинки громадського транспорту
Оновлена зупинка і знак зупинки. Реклама «Онай» на тлі. Проспект Назарбаєва.
Нові зупинки - скляні. Стоять в центрі міста, складаються з двох однакових модулів. Усередині дерев'яна лава, розділена так, щоб на ній не лежали. На самій зупинці - перелік і розклад маршрутів. Є місце для рекламного білборда.
Зупинки часто змінюють в центрі Алмати. Чим далі від центру - тим рідше.
Зупинка на Суюнбая, нижче гаї Баума . Розклад автобусів. Стара табличка з перерахуванням маршрутів.
На табличках написано, що автобуси ходять з 6 ранку до 10 вечора. Тут же пишуть про періодичність проходження автобусів маршруту. Що значить періодичність, зазначена у маршруту 2 - хрін його знає. Чи то він повинен ходити кожні 7-8 хвилин, то чи кожні 12. За фактом, періодичність варіюється в залежності від часу доби, пробок. У суботу можна чекати автобус по 20-30 хвилин. У години пік за періодичністю ходу стежать, похибка 2-5 хвилин (за власними спостереженнями).
Схема маршрутів. Виправлена, доповнена, актуальна.
Оплата громадського транспорту
Карти «Онай»
Пару років тому в Алмати з'явилася оплата через картки «Онай» - аналог московської «трійки». Трохи раніше в автобусах і тролейбусах стояли термінали, що приймають готівку. Способи оплати зараз - карта «Онай», SMS (доступно на Білайні і Активі). Оплата готівкою можлива через кондуктора чи водія.
Карти «Онай» спереду. Зліва - початковий дизайн. Справа сучасний.
На старій карті написано про трамвай. На ділі, коли запускали цей тип оплати, трамвая на вулицях уже не було. На новій карті види транспорту не перераховують. Крім двох типів дизайну є варіанти з індивідуальним малюнком. Історичного інтересу не представляють.
Карти «Онай» ззаду.
На задньої сторони карти 19-значний номер, номер телефону підтримки і адреса сайту . У апсторе і плеймаркете є додатки «Онай», до яких можна підв'язати карту. При реєстрації вимагають паспортні дані - прізвище, ім'я, ІІН, дату народження. Не дивлячись на реєстрацію, карту відновити не можна, але можна відновити гроші з втраченої картки. Після реєстрації особистого кабінету карту можна підв'язати до боту в Телеграма. Бот зручний - розповідає, коли і скільки було витрачено, скільки на мапі є зараз.
Вартість проїзду
Вартість оплати - 80 тенге в автобусах, тролейбусах і метро при оплаті картою / SMS. 150 тенге при оплаті готівкою в автобусах і тролейбусах. Вартість пільгового проїзду - 40 тенге. Для цього потрібно мати відповідну карту «Онай», в іншому випадку пенсіонери і школярі платять 150 тенге готівкою і 80 тенге зі звичайною карти. На приміських маршрутах вартість проїзду варіюється від 50 до 200 тенге.
Стандартна вартість в 80 тенге введена в квітні 2012 року, з тих пір не змінюється. 150 тенге при оплаті готівкою - нововведення 2017 року.
Маршрути автобусів Алмати
Дивитися маршрути алматинских автобусів зручно в 2GIS. Нещодавно з'явилася можливість відслідковувати пересування автобусів в реальному часі через сайт або додаток CityBus . додаток Almaty Bus в мільйон разів зручніше, але перестало працювати восени 2017, поки чекаю.
Алматинський автобус
Різноманіття Алматинської громадського транспорту. Зупинка на Суюнбая.
Восени 2017 року міський автобусний парк оновили: на маршрути вийшли «зелені» ЛіАЗ і Yutong. Перші повністю повторюють міські автобуси в Москві. Наскільки відомо, російські автобуси на вулицях Алмати з'явилися після виграшу в тендері. Друге оновлення - маленькі міські ГАЗелі, що курсують на околицях.
2017. Зелені автобуси: ЛіАЗ і Yutong
ЛіАЗ 5292 на маршруті 86. ЛіАЗ 5292 ззаду.
Довгий автобус з трьома дверима (рідкість для Алмати), модель 2003 року. У моделі багато модифікацій, яку закупили в Алмати, не знаю.
Yutong ZK6106, маршрут 112.
2016. Сині автобуси: Daewoo і Yutong
У 2016 році на алматинський маршрути вийшли автобуси Daewoo CDW6126. Паралельно в місті з'явилися Yutong, оформлені в тій же «синьої» стилістиці. Моделі об'єднує казахстанське виробництво, про що написано на кожній машині. Обидві моделі з кондиціонерами.
Daewoo CDW6126
DAEWOO CDW6126 на маршруті 29. CDW6126 ззаду. Daewoo на Бутаковка . Маршрут 29Р.
Мій улюблений тип Алматинської автобуса. У нього скла закінчуються набагато вище, ніж на інших машинах.
Yutong
Старий Yutong на маршруті 79. Ще одна версія синього Yutong. Ще старше попереднього. Синій Yutong ззаду.
2003. Daewoo BS090
До сих пір катаються по Алмати Daewoo BS090 запущені в 2003 році . Тоді автобус, який підпадає під Євро-2, був найчистішим в місті. Зараз це ті самі машини, в які не хочеться сідати.
Daweoo BS090 на маршруті 99. Кок-Тобе, Алмати. BS 090 на маршруті 119. Встиг стати обласним і жовтим Daewoo BS 090. Daewoo BS 090 збоку. Нестандартна решітка і фари. BS 090 на Пушкіна-Ташкентської.
У 2008 році Daewoo BS090 збирали в Семипалатинську . Якого року автобуси, що обслуговують алматинцев, не ясно.
Непізнаний Daewoo.
Зловив в об'єктив ось такий Daewoo. Виглядає свіже BS 090, але старше CDW6126. З'ясовую.
автобус Isuzu
Автобуси Isuzu явно типові. Але, чомусь в ЗМІ не писали, коли і навіщо їх запустили. Дізнаюся докладніше - доповню розділ.
Міський автобус Isuzu. Обласний Isuzu.
Інтернет говорить, ці автобуси зроблені в Самарканді, Узбекистан . Швидше за все, на фотографіях модель SAZ NP 37. Вони дуже схожі, щоб розрізняти моделі за зовнішнім виглядом.
раритетні автобуси
Раритетними вважаємо автобуси, які зараз на дорогах в одиничних екземплярах. Старі алматинський автобуси прийнято продавати в область і інші міста. Обласні автобуси можна зловити на Саяхат, їх номер починається з цифри «4».
ПАЗ. Жива класика. На такому я їздив в школу і в Косозен. Чи не маршрутний автобус. Такі Хенде були в автобусному парку років 10-12 назад. Мерседес часів Ікарусів. 23 маршрут. І його побратим.
маршрутні таксі
Маршруток у місті залишилося небагато. В першу чергу, це таксі, які йдуть в сторону селища Жандосова і Алтин-Орди. Паралельно міська влада закупили Газелей для обслуговування малозатребуваних маршрутів. Наприклад, маршрут 26 (їздить по Верхній Кам'янці) і маршрут 8 (Турксібскій район).
Міське маршрутне таксі. Маршрут 8. Маршрутка 336 зсередини.
Маршрутки, що йдуть по Верхній трасі в сторону Жандосова - частіше такі ж Мерседеси, як в Бішкеку . Тільки що в них небезпечно сідати. В середині двохтисячних в місті було багато старих Газелей, як маршруток (маршрут 544). Потім вони кудись зникли.