Microsoft Xbox 360

  1. Версії і конфігурації консолі
  2. Xbox 360 (Premium System або Premium Package)
  3. Xbox 360 Core System
  4. Xbox 360 Elite
  5. Додаткове обладнання
  6. Інтерфейс і пристрої зв'язку
  7. відеосистема
  8. Основне ядро ​​(Shader Core)
  9. системна пам'ять
  10. аудіосистема
  11. Фізичні характеристики
  12. Дати початку продажів
  13. Стартові лінійки ігор
  14. Найбільш успішні гри платформи
  15. Загальна десятка найуспішніших проектів
  16. Десятка найбільш успішних ексклюзивів
  17. Динаміка продажів платформи
  18. Всі статті про Xbox 360


Версії і конфігурації консолі

Слід домовитися про те, що в одних і тих же за своєю суттю роздрібних версіях Xbox 360 можливі невеликі варіації в залежності від регіону, на якому пропонується консоль. Так, до європейських версіями Xbox 360 додається перехідник з 5M RCA (компонентне підключення) на часто зустрічається в Європі роз'єм SCART, а в версіях Xbox 360 для Австралії і Нової Зеландії відсутня гарнітура, що дозволяє спілкуватися голосом з іншими власниками Xbox 360.

На початку продажів Microsoft представила дві версії консолі Xbox 360:

Xbox 360 (Premium System або Premium Package)

Дорожча комплектація, відразу включає в себе ряд окремо продаються опцій.

Комплектація

  • консоль Xbox 360;
  • HDD для Xbox 360 (об'єм - 20 ГБ; з них доступних користувачеві - 13 ГБ);
  • один бездротової геймпад з перехідником на 2 АА-батарейки / акумулятора;
  • дротова гарнітура для використання в сервісах Xbox Live !;
  • поєднаний компонентний / композитний HD AV кабель (1 Xbox 360 Multi AV Out - 4M RCA Video + 2M RCA Audio + 1 S / PDIF Out);
  • кабель для підключення до LAN (Ethernet).

Основною функціональною відмінністю дорожчій версії Xbox 360 є наявність зворотної сумісності з Xbox прямо «в коробці», без необхідності докуповувати HDD.

Візуально дорожчу версію Xbox 360 можна розпізнати по хромованою кришці лотка DVD-приводу.

Xbox 360 Core System

Більш доступна комплектація, позбавлена ​​практично всіх опцій заради зниження роздрібної ціни.

Комплектація

  • консоль Xbox 360;
  • один провідний (довжина проводу - 3 метри) геймпад;
  • композитний AV кабель (1 Xbox 360 Multi AV Out - 1M RCA Video + 2M RCA Audio).

Основними функціональними особливостями комплектації Xbox 360 Core System є:

  • відсутність зворотної сумісності з Xbox «в коробці» - зворотний сумісність можна отримати, докупивши Xbox 360 HDD;
  • відсутність можливості виводити зображення в режимах HDTV - для цього доведеться докупити один з HDTV-кабелів (компонентний або VGA-кабель);
  • відсутність можливості збереження призначених для користувача ігрових налаштувань, профілів і так званих «збережених ігор» - для цього необхідно докупити або Xbox 360 HDD, або Xbox 360 Memory Unit.

Візуально дешеву версію Xbox 360 можна відрізнити по білій пластиковій кришці трея DVD-приводу.

В кінці березня 2007-го року Microsoft представила третю версію Xbox 360:

Xbox 360 Elite

Топова комплектація, оснащена рядом додаткових можливостей, в порівнянні з Xbox 360 Premium System.

Офіційні продажі цієї версії почалися в США і Канаді 29 квітня 2007 роки; її поява в Європі намічено на кінець літа 2007 року; в Азії та Японії продажі цієї версії консолі поки не плануються.

Комплектація

  • консоль Xbox 360;
  • HDD для Xbox 360 (об'єм - 120 ГБ, з них користувачеві доступні 113 ГБ, 17 з яких зайняті поставляється з консоллю контентом);
  • один бездротової геймпад з перехідником на 2 АА-батарейки / акумулятора;
  • дротова гарнітура для використання в сервісах Xbox Live !;
  • HDMI-кабель;
  • поєднаний компонентний / композитний HD AV кабель (1 Xbox 360 Multi AV Out - 4M RCA Video + 2M RCA Audio + 1 S / PDIF Out);
  • кабель для підключення до LAN (Ethernet).

Основними функціональними особливостями комплектації Xbox 360 Elite є:

  • наявність цифрового HDMI-порту для виведення відео та звуку;
  • поставляється разом з консоллю HDD об'ємом 120 ГБ;
  • чорний колір корпусу консолі і поставляються з консоллю аксесуарів.

Додаткове обладнання

Одночасно з початком продажів консолей Xbox 360, компанія Microsoft представила ряд аксесуарів, що продаються окремо від двох основних комплектацій.

Продукція, що окремо від самих консолей аксесуари від компанії Microsoft можна умовно поділити на:

  1. аксесуари, які поставляються в комплекті з самими консолями;
  2. аксесуари, пропоновані окремо від усіх роздрібних версій комплектації консолей;

У наведених нижче списках аксесуари, включені в будь-яку з комплектацій, відзначені курсивом.

Інтерфейс і пристрої зв'язку

кабелі

Носії інформації

мережеве обладнання

косметичні аксесуари

1 - аксесуар анонсований, але в продажу поки не доступний.

фотографії консолі


Технічні характеристики

центральний процесор

CPU розроблений IBM і Microsoft спеціально для Xbox 360 і являє собою три симетричних ядра в одному кристалі.

архітектура
  • PowerPC з вдосконаленими розширеннями VMX
  • Три симетричних ядра в одному кристалі
  • In-Order Execution
  • Кожне ядро ​​виконує дві програмні нитки одночасно ( «гіпертредінг»)
  • VMX-128 - вдосконалені розширення системи команд VMX
    • 128 регістрів на одну нитку (32 в VMX)
    • Додаткові команди для роботи з 3D-графікою ( «instructions for rotate and insert operations, pack / unpack instructions for handling Direct3D data types, and loads and stores for misaligned data»)
кеші
  • 32 КБ L1 кеш даних, 32 КБ L1 кеш інструкцій
  • 1 МБ загального для всіх ядер кешу L2
частота Складність
  • 165 млн транзисторів
Техпроцес Зовнішня шина
  • Пропускна здатність: 21,6 ГБ / с 1 (10,8 до CPU; 10,8 від CPU)

відеосистема

GPU розроблений ATI і Microsoft спеціально для Xbox 360 і являє собою два асиметричних ядра в одному корпусі.

Перше ядро ​​займається виконанням піксельних і вершинних шейдеров і текстуруванням; друге ядро ​​являє собою «розумну пам'ять» - 10 МБ високошвидкісний DRAM, доповненої логікою, що відповідає за генерацію MSAA, Блендінг пікселів і запис остаточних результатів рендеринга в буфер кадру в системній пам'яті консолі.

Основне ядро ​​(Shader Core)

функціональність
  • Відповідність вимогам DirectX 9 SM3 з рядом додаткових можливостей (тесселяция примітивів, MEMEXPORT)
Конвеєри
  • 48 універсальних конвеєрів (1 vec4 + 1 scalar АЛУ в кожному; виділений блок обробки розгалужень в шейдерах)
  • 16 блоків вибірки значень текстур з билинейной фільтрацією
  • 16 блоків вибірки значень текстур без фільтрації
частота Складність
  • 232 млн транзисторів
техпроцес

Допоміжне ядро ​​(Memory Core)

eDRAM
  • обсяг: 10 МБ
  • ПС інтерфейсу між ROP і пам'яттю: 256 ГБ / с
функціональність
  • Процесори обчислення, блендінга і записи пікселів (ROP)
  • Побудова кадру частинами за допомогою особливого алгоритму із записом готових частин в буфер кадру в основний пам'яті
  • «Безкоштовний» MSAA (16 гігасемплов / с в режимі MSAA 4x; усереднення семплів при записи підсумкового пікселя в буфер кадру в системній пам'яті)
частота Складність
  • 105 млн транзисторів
техпроцес

Інші характеристики відеосистеми

ПС інтерфейсу між ядрами Швидкість зафарбовування буфера кадру
  • 4 гігапікселя / с 1 (8 пікселів / такт)
Формат виведення буфера кадру
  • SDTV (NTSC, PAL)
  • HDTV (480p, 720p, 1080i, 1080p 2 )
  • VGA 4 (640x480, 848x480, 1024x768, 1280x720, 1280x768, 1280x1024, 1360x768)

системна пам'ять

архітектура
  • UMA - уніфікована архітектура пам'яті, CPU і GPU використовують одну і ту ж пам'ять
обсяг Частота
  • 700 МГц DDR (ефективна частота: 1400 МГц)
ПС шини пам'яті
  • 22,4 ГБ / с 1 (1400 МГц, 128 біт)

аудіосистема

Характеристики
  • Обробка за допомогою CPU
    • За винятком апаратної реалізації декомпресії формату WMA в реальному часі
  • 32-бітна точність обчислень
  • Більш 256 каналів
  • 320 незалежних каналів розпакування
багатоканальний звук
  • Підтримка іграми звуку стандарту Dolby Digital 5.1
    • Кодування багатоканального звуку «нальоту» в DD5.1 ​​для подальшого виведення через S / PDIF на зовнішній ресивер
формати виведення
  • Stereo (аналоговий)
  • S / PDIF (цифровий)
Декодовані аудіоформати
  • MP3
  • WMA
  • Dolby Digital 5.1
Формати передачі на зовнішні декодери
  • Кодування «нальоту» (інтерактивний звук):
    • Stereo PCM + Dolby Pro Logic II
    • Dolby Digital 5.1
  • Pass-through на зовнішній декодер:
    • Stereo PCM + Dolby Pro Logic II
    • Dolby Digital 5.1
    • DTS 5.1
    • Dolby Digital with WMA Pro

Носії інформації

DVD-ROM
  • Швидкість читання дисків DVD-ROM: 12x
  • Призначений для читання ігрових і відеодисків (DVD Video)
  • Максимальний обсяг носія: 8,5 ГБ (DVD-9 - односторонній двошаровий)
  • Читання: DVD-ROM, DVD-Video, DVD-R / RW, DVD + R / RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Карти пам'яті
  • Призначені для збереження ігор, призначених для користувача налаштувань і профілів і перенесення їх на інші Xbox 360
  • Особливий стандарт карт пам'яті, розроблений спеціально для Xbox 360
  • Мінімальний доступний обсяг: 64 МБ
Жорсткий диск
  • Призначений для збереження ігор, призначених для користувача налаштувань і профілів і перенесення їх на інші Xbox 360, а також збереження завантажених з інтернету ігор, музики, трейлерів, нових рівнів, демо-версій і т.п.
  • Наявність HDD необхідно для забезпечення сумісності з Xbox (можливості грати в ігри для першої версії Xbox)
  • Мінімальний доступний обсяг: 20 ГБ.

Інтерфейс і пристрої зв'язку

Пристрої введення

Геймпади
  • До 4 бездротових геймпадов одночасно
    • Зв'язок по особливому протоколу на частоті 2,4 ГГц
    • Гарантована робота протягом 25 годин на відстанях до 9 метрів (при використанні спеціальних нікель-метал гідридних акумуляторів - Rechargable battery pack)
      • Можливість підзарядки від USB-портів під час роботи (Play and Charge kit)
  • До 3 звичайних геймпадов одночасно
    • Підключення через стандартні порти USB
    • Провід завдовжки 3 метри
    • Можливість використання на ПК
Пульт дистанційного керування
  • Дозволяє управляти відтворенням DVD Video, телевізором або комп'ютером під керуванням Windows XP MCE, інтерфейсом Xbox 360 і частково - іграми
  • Працює через ІК-порт
Мікрофон і навушники
  • Дозволяють розмовляти з іншими власниками Xbox 360 через мережу

Мережеві можливості

LAN
  • 1 порт 100BASE-TX RJ45 Ethernet (100 Мб / с)
WLAN
  • Wi-Fi (802.11a, 802.11b, 802.11g) (54 Мб / с макс.)

Порти і роз'єми

USB 2.0
  • 3 порти
    • 2 спереду, 1 ззаду
Інфрачервоний порт Роз'єми для карт пам'яті
  • 2, спереду, особливий роз'єм
Порт для підключення HDD
  • 1, збоку / на верхньому торці, особливий роз'єм
Роз'єм живлення
  • 1, ззаду, особливий роз'єм
Роз'єми виведення відео та аудіо
  • 1, ззаду, HDMI; присутній тільки у версії Elite
  • 1, ззаду, особливий формат; допускає підключення наступних кабелів:
    • Composite AV Cable - кабель для композитного (SDTV) підключення.
    • Component HD AV Cable - кабель для компонентного (Y, Pr, Pb; HDTV) і композитного (SDTV) підключення. 3
    • VGA HD AV Cable - кабель для підключення до стандартних роз'ємів DB-15S VGA (комп'ютерні монітори і HDTV). 3
    • S-Video AV Cable - кабель для підключення через роз'єми S-Video (SDTV) і композитного (SDTV) підключення. 3
    • Advanced SCART AV Cable - кабель для підключення через роз'єми RGB-SCART. 3
    • D-Terminal AV Cable - кабель для підключення через роз'єми D-Terminal (HDTV / SDTV) і композитного (SDTV) підключення. 3
Порт для підключення гарнітури
  • 1 на кожному геймпаді

Фізичні характеристики

вага Розміри
  • 30,9 см х 25,8 см х 8,3 см (г х ш х в)
кольори
  • матовий білий
інше
  • можлива зміна лицьовій панелі консолі (за аналогією з заміною лицьових панелей в деяких моделях телефонів)
1 - теоретичний максимум.
2 - режим виведення 1080p буде додано оновленням програмних компонентів Xbox 360 восени 2006 року.
3 - кабелі дозволяють виводити не тільки аналогове (стерео, 2 RCA), але і цифрове аудіо (S / PDIF, DD5.1, оптичний кабель для підключення до ресивера потрібно купувати окремо).
4 - перелік доступних при VGA-підключенні дозволів змінюється в залежності від версії Xbox 360 Dashboard; тут наведено перелік дозволів, доступних в Dashboard версії 2.0.2858.0.

Основні дати

Дати анонсів та інші дати

13.05.2005 Офіційний анонс консолі, виставка E3, Лос-Анджелес, США 17.08.2005

Офіційне оголошення про випуск на ринок двох конфігурацій консолі - Xbox 360 і Xbox 360 Core System

Офіційне оголошення рекомендованої виробником роздрібної ціни (MSRP) для трьох основних регіонів (Північна Америка, Європа, Японія) 15.09.2005 Анонс дат початку продажів в трьох основних регіонах (Північна Америка, Європа, Японія) 04.10.2005 Анонс трьох first party launch-ігор (Kameo: Elements of Power, Perfect Dark Zero, Project Gotham Racing 3) 04.01.2006 Анонс зовнішнього HD DVD-приводу для Xbox 360 09.05.2006 Анонс лінійки аксесуарів для Xbox 360: Wireless Racing Wheel, Wireless Headset, Live Vision, HD DVD Player, Memory Unit (256 MB) і Wireless Gaming Receiver for Windows. 06.06.2006 Випуск великого оновлення для Xbox 360 Dashboard (ключова нова функція: підтримка фонових закачувань) 30.10.2006 Випуск чергового суттєвого оновлення для Xbox 360 Dashboard (ключові нові функції: підтримка дозволу 1920x1080 або 1080p, можливість відтворення (а також стрімінга з ПК) відео в форматі WMV) 05.03.2007 Випуск у продаж нового Xbox 360 Memory Unit об'ємом 512 МБ, а також оголошення про підвищення ліміту на розмір ігор, які розповсюджуються через сервіс Xbox Live! Arcade, з 50 до 150 МБ 27.03.2007

Анонс нової версії Xbox 360 - Xbox 360 Elite. У продажу в Північній Америці з 29.04.2007.

Оголошення про випуск в продаж 29.04.2007 нового HDD об'ємом 120 ГБ.

Дати початку продажів

22.11.2005 США, Канада 02.12.2005 Європейський Союз 10.12.2005 Японія 02.02.2006 Мексика, Аргентина 24.02.2006 Південна Корея 16.03.2006 Гонконг, Сінгапур, Тайвань 23.03.2006 Австралія, Нова Зеландія 07.07.2006 Чилі 25.09.2006 Індія 29.09 .2006 ПАР 03.11.2006 Чехія, Польща 01.12.2006 Бразилія 10.02.2007 Росія 1 1 - «Пробний» запуск: в продажу офіційно з'явилася європейська версія консолі з нелокалізованих інтерфейсом (DVD-регіон R2).

Стартові лінійки ігор

Стартові лінійки наводяться для трьох основних регіонів: Північна Америка, Європа і Японія. Курсивом відзначені ексклюзивні Xbox 360-проекти.

Назва гри С. Америка Європа Японія Amped 3 • • - Call of Duty 2 • • - Condemned: Criminal Origins • • - Every Party - - • FIFA '06: Road to FIFA World Cup • • • GUN • • - Kameo: Elements of Power • • - Madden NFL 06 • • - NBA 2K6 • - - NBA Live 06 • • - Need for Speed: Most Wanted • • • NHL 2K6 • - - Perfect Dark Zero • • • Peter Jackson 's King Kong • • - Project Gotham Racing 3 • • - Quake 4 • • - Ridge Racer 6 • - • Tetris: The Grandmaster Ace - - • Tiger Woods PGA Tour 06 • • - Tony Hawk's American Wasteland • • -

Найбільш успішні гри платформи

Найбільш успішні проекти для Xbox 360 наводяться за даними сайту www.gamerankings.com на початок березня 2007 року (враховуються тільки ігри з кількістю рецензій дорівнює або перевищує 5 штук).

В топах не враховуються мініігри, що продаються через сервіс Xbox Live Arcade.

Загальна десятка найуспішніших проектів

Ексклюзиви позначені курсивом.

Назва гри Дата релізу Середній рейтинг Elder Scrolls IV: Oblivion, The 21.03.2006 94,1% Gears of War 12.11.2006 93,8% Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 07.03.2006 90,7% Call of Duty 2 16.11.2005 90,0% Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 12.11.2006 89,0% Blue Dragon 07.12.2006 88,8% Burnout Revenge 07.03.2006 88,7% Project Gotham Racing 3 14.11.2005 88,4% NBA Street: Homecourt 19.02 .2007 86,6% Dead or Alive 4 30.12.2005 86,1%

Десятка найбільш успішних ексклюзивів

Назва гри Дата релізу Середній рейтинг Gears of War 12.11.2006 93,8% Blue Dragon 07.12.2006 88,8% Project Gotham Racing 3 14.11.2005 88,4% Dead or Alive 4 30.12.2005 86,1% Dead Rising 08.08 .2006 85,2% Viva Pinata 09.11.2006 84,9% Crackdown 20.02.2007 84,3% Rockstar Games presents Table Tennis 22.05.2006 82,5% Saints Row 29.08.2006 82,1% Perfect Dark Zero 15.11.2005 80,9%

рекомендовані ціни

Динаміка змін рекомендованою роздрібною ціни відстежується для чотирьох регіонів: Північної Америки, Європи, Японії та Росії.

Дата С. Америка Європа Японія Росія Початок продажів 299,99 / 399,99 USD 299,99 / 399,99 EUR n / a / 39'795 JPY n / a / 15'699 RUB 29.04.2007 299,99 / 399, 99 / 479,99 USD 299,99 / 399,99 / n / a EUR n / a / 39'795 / n / a JPY n / a / 15'699 / n / a RUB

Динаміка продажів платформи

Динаміка обсягів продажів платформи відстежується для трьох основних регіонів: Північної Америки, Європи і Японії.

В якості даних для цього розділу використовуються офіційні зведення кількості поставлених на ті чи інші ринки консолей.

Дата С. Америка Європа Японія Всього Початок продажів 0 0 0 0 31.12.2005 - - - 1,5 млн 30.03.2006 - - - 3,2 млн 30.06.2006 - - - 5,0 млн 30.09.2006 - - - 5 , 9 млн 31.12.2006 - - - 10,4 млн 31.03.2007 - - - 10,9 млн

Всі статті про Xbox 360

Статті про Xbox 360 і аксесуарах

Рецензії на ігри

Данило Гридасов ( [email protected] )
Опубліковано - 12 жовтень 2006 р
Оновлено - 11 травня 2007 р