Історія компанії Koss
Надійний і доступний бренд.
Сьогодні виробник навушників, компанія Koss, відома кожному меломанові. За більш, ніж 55-річну історію, американський бренд пережив багато, але за всі ці роки зумів зберегти характерну рису своєї продукції - відмінна якість за прийнятну ціну. Завдяки Koss зануритися в світ портативного звуку зумів кожен.
У 1952 році майбутній засновник компанії Джон Сі Косс став головним винуватцем торжества на американській весіллі. Як і годиться, молоду сім'ю засипали подарунками. Практично будь-яка історія компанії починається з правильно вкладеного невеликого капіталу. Для подружжя Косс такими інвестиціями стали подаровані на весілля $ 200.
Спочатку обоє запланували покупку сімейного ложа - дивана, який би «ідеально підійшов до шпалер в кімнаті». Кілька днів переговорів між чоловіком і дружиною, в кінці-кінців, закінчилися обопільною згодою: подаровані гроші потрібно вкласти в справу!
У 1953 році місті Мілоукі (США, штат Вісконсін) відкривається невелика компанія JC Koss Hospital Television Rental Company. Її діяльність була пов'язана з орендою телевізорів, а головними клієнтами стали пацієнти стаціонарного відділення міських лікарень. Молода сім'я підприємців зуміла перетворити подаровані 200 доларів в процвітаючий бізнес. JC Koss HTRC буде розвиватися ще два роки, перш ніж Джон остаточно вирішить відмовитися від «настільки банального проекту».
Після того, як Джон Косс вирішує закрити компанію з прокату телевізорів, він знайомиться з людиною, який незабаром зможе перевернути все життя Косса. Їм стає талановитий інженер Мартін Ланге.
В кінці 60-х світ накрила музична хвиля. Інженери намагалися вирішити головну проблему, турбували будь-якого початківця меломана - проблему портативності. Слухати музику і бути прикутим до стаціонарного місця в квартирі? Ні вже! Музика повинна бути компактною.
Перед тим, як зайнятися вирішенням проблем «музичної портативності», Джон і Мартін винайшли тестер для настройки і ремонту телевізорів (мабуть, не обійшлося без впливу першого бізнесу Косса). Розроблений прилад успішно продавався, але обидва приятелі розуміли, що справжній успіх лежить на поверхні і вузькою спеціалізацією (до якої ставився тестер) заробити капітал навряд чи вдасться. Джон і Мартін починають роботу над портативним вініловим програвачем.
На думку колег, для того, щоб їх програвач став дійсно успішним продуктом, необхідно було придумати щось таке, що відрізняло б його від ряду подібних пристроїв. Недовго думаючи, Джон і Мартін вирішують зробити акцент на звуці і комплектують своє дітище навушниками. Попередньо кожна модель звичайних авіаційних навушників пройшла доопрацювання, а з монофонічного звуку був отриманий стереофонічний. Головним джерелом запчастин для виробництва залишалися все ті ж телевізори.
Портативний вініловий програвач, представлений винахідниками на виставці в Вісконсині в 1958 році, був сприйнятий аудиторією досить холодно, але то, на що Джон і Мартін зробили ставку, вистрілила! Головною деталлю, яка привертала увагу кожного відвідувача, стали йдуть в комплекті з програвачем навушники. В кінці 50-х такого поняття, як «персональне аудіо» просто не існувало, а використання навушників в якості музичного аксесуара (а не пристрої для зв'язку) було зовсім дивиною.
Джон Косс чітко зрозумів «чого хоче покупець». Всього за кілька місяців він налагоджує збут навушників і займається проектуванням першої серійної моделі - Koss SP-3.
Сама ідея слухати музику, не турбуючи навколишній, шалено подобалася покупцям. Більш того, безпосередня близькість випромінювачів до органів слуху викликали дивовижний стереоефект. Слухач відчував справжній «ефект присутності в залі» і для середини XX століття це було успіхом. Через рік після доленосної виставки в Вісконсині, в журналі The Billboard компанію Koss назвуть «винахідником стереофонических навушників». Ця невелика замітка стане початком успішного і стрімкого злету компанії до Олімпу виробників звукового обладнання.
У 60-е одним з головних музичних стилів, який звучав з вікон всіх будинків, був рок-н-рол. Для «порушників спокою», шанувальників цього драйвового жанру, навушники стали справжньою знахідкою. Koss стали першим і практично єдиним виробником, який зумів повністю охопити сферу «персонального аудіо». Конкуренція? Про це молодий бренд навіть не замислювався.
Красива напис Koss служила головною відмінністю «хороших і перевірених часом навушників» від іншого ширвжитку, який намагався потрапити в струмінь розвивається сегмента. Наступним маркетинговим ходом з боку дітища Джона Косса став випуск навушників, які отримали ім'я «бітлофонов» - на честь легендарного колективу The Beatles.
Картонна червона упаковка із зображенням ліверпульської четвірки, взята за основу модель Koss K-6 і пара наклейок з усміхненими обличчями квартету не залишила байдужими не тільки фанатів колективу, а й усіх, хто просто хотів поповнити свою колекцію черговим витвором улюбленого бренду.
Але 50 років тому Koss не тільки вміла подати продукт в красивій обгортці, а й запропонувати дійсно інноваційні технологічні рішення. Саме інженери Koss представили перші навушники, що проектують звук безпосередньо у вушний канал (всі навушники того часу пропонували направляли звук виключно в вушну раковину). Ця технологія стала опорною для появи навушників типу «крапельки» і «вкладиші».
Наступні 20 років з конвеєра компанії зійде понад 10 різних моделей, що користуються приголомшливим успіхом на ринку. Цей період в житті компанії заслужено називають «золотим», але за кожним стрімким злетом закономірно слід не менш стрімке падіння. На початку 80-х компанія Koss опинилася на межі банкрутства.
Будь-яка людина, що зумів залишити після себе відчутний слід в будь-якій галузі, рано чи пізно втомлюється від нескінченних пошуків рішень і генерації ідей. Передавши кермо влади керуючому Джеймсу Додсону, Джон Сі Косс не міг і уявити, що всього за кілька років всесвітньо відомий бренд виявиться на грані банкрутства.
З виробництва навушників компанія переключилася на випуск плеєрів, бажаючи випередити японців з їх кассетником Sony Walkman. На жаль, розробка плеєра затяглася, поставки затрималися і на початку 82-року представлений Koss Box Music просто не міг конкурувати з панував плеєром від Sony в першу чергу через нічим не підкріпленої завищеної ціни.
В середині 80-х починається криза в сфері продажів навушників: компанія зазнає значних збитків, пов'язані з відсутністю належного попиту. Розпещений покупець встиг пересититися широким асортиментом представлених моделей і з кожним днем стан Koss стрімко прагнуло до нуля. Схаменувшись, Джон Сі Косс знову сідає за стіл переговорів і починає піднімати бренд з колін: скорочує штат співробітників, закриває ряд заводів на території Європи, відмовляється від виробництва збиткових касетних плеєрів.
У такій рятівної поспіху компанія відмовляється і від популярних навушників Koss Pro4AA, чим викликає невдоволення серед покупців. Те, що Koss здалося «пережитком минулого» для покупця виявилося «бажаним продуктом # 1». Через кілька років модель знову повертається на ринок.
Джон Сі Косс розумів, що кардинально змінити економічно нестабільну ситуацію всередині компанії можна лише за допомогою випуску продукту, який зумів би привернути весь ринок. Koss потребувала «продукті-легендою» і їм стали навушники Koss Porta Pro , Що змінили світ музики до невпізнання.
Ця модель відрізнялася яскравим дизайном і такою, що запам'ятовується ергономікою. Більш того, Koss Porta Pro стали дійсно універсальними - в них можна було слухати музику будь-яких стилів, жанрів і напрямків. Ще одним фактором, який допоміг компанії подолати кризу, стало адекватне співвідношення ціни до якості.
Керівництво компанії ніколи не прагнула вичавити з покупця все до останнього цента. «Хороші навушники повинні бути доступними», - саме під цим девізом американський бренд працює і по сьогоднішній день. Черговим же тому підтвердженням стало введення «довічної гарантії» (що діє в певних країнах), відповідно до умов якої будь-який покупець міг обміняти фізично постраждалі навушники (при чому їх зовнішній вигляд і характер пошкоджень не мав значення) на нові абсолютно безкоштовно.
Справи компанії налагоджувалися, продажу йшли своєю чергою, але втрачене під час кризи час, відбилося на подальший розвиток бренду. За п'ять років Koss втратила статус домінуючого гравця на ринку і рівно за цей же період її оточило безліч конкурентів, що пропонують покупцеві своє бачення того, якими мають бути «хороші навушники». Слухач став більш вимогливим, запити зросли.
За плечима компанії десятки успішних моделей, які знову і знову підтверджують той факт, що «дешево - не означає погано». Навушники Koss перевірені часом і окремо взяті моделі звучать також добре, як і 20-30 років тому. Компанія намагалася дивитися ширше і випускала не тільки традиційні динамічні моделі навушників, але і має в своєму арсеналі електростатичну модель Koss ESP950 . Це єдина модель компанії, представлена в цьому класі.
Експерименти з форм-фактором, комбінування декількох пристроїв в одному, спроба освоїти преміальний клас - все це залишилося для компанії лише пробою пера. За плечима компанії роки розробок і постійної боротьби за якість.
Занурюючись в світ продукції Koss можна сказати наступне: кожна модель - це індивідуальний роботяга, який за невелику плату подарує своєму власникові роки надійної і безвідмовної служби, радуючи розміреним і правильним звуком без надмірностей. Саме таким бачив своє дітище засновник компанії Джон Сі Косс; саме таку ідею доносив його син-спадкоємець Майкл Косс. І сперечатися з тим, що вже прийняв весь світ, навряд чи варто.
PS Чи замислюєтеся про покупку навушників Koss? Зверніть увагу на нашу добірку новинок . Шукайте компаньйона для свого iPhone? У нас є два гідних представника .
🤓
Хочеш більше? Підпишись на наш Telegram наш Telegram . ... і не забувай читати наш Facebook і Twitter 🍒 Надійний і доступний бренд. Сьогодні виробник навушників, компанія Koss, відома кожному меломанові. За більш, ніж 55-річну історію, американський бренд пережив багато, але за всі ці роки зумів зберегти характерну рису своєї продукції - відмінна якість за прийнятну ціну. Завдяки Koss зануритися в світ портативного звуку зумів кожен. Правильне рішення У 1952 році майбутній засновник компанії ...
Слухати музику і бути прикутим до стаціонарного місця в квартирі?Конкуренція?
Шукайте компаньйона для свого iPhone?