Вирішуємо проблеми з USB-портами в Windows 10
Після установки на свій комп'ютер операційної системи Windows 10 або переходу на неї з попередніх версій може трапитися таке, що периферійний пристрої, що підключаються через порти USB, часто відключаються або взагалі перестають коректно працювати, видаючи при цьому в диспетчері пристроїв значки попередження у вигляді жовтого трикутника, а також код помилки 43 в описі.
Що робити в цьому випадку? Спочатку треба визначити винуватця.
Звичайно, якщо відвалюється відразу кілька пристроїв, то тут зрозуміло, що вони швидше за все не винні і причина криється в самому комп'ютері. Якщо ж глючить тільки один девайс, то для діагностики потрібно провести наступні маніпуляції:
- Спробуйте перейти на сусідній USB-роз'єм. Ця порада особливо актуальне якщо системний блок стоїть де-небудь під столом в курному кутку і протирається тільки раз на рік. І то, перед цим потрібно подивитися чи не забитий він пилом або сміттям.
- Замініть кабель. Це взагалі хворе місце - шнури валяються десь попало, у них гнуть роз'єми, їх передавлюють кріслом або взуттям, гризуть домашні тварини і т.п. Як приклад можна взяти смартфони iPhone, у яких фірмові кабелі ламаються близько штекера вже через пару місяців активного використання.
- Якщо дає збої зовнішній жорсткий диск, то помилка з'являється швидше за все тому, що не підключений другий роз'єм на кабелі і йому банально не вистачає живлення.
- Якщо є інший комп'ютер або ноутбук, то підключіть пристрій до нього і поспостерігайте за роботою. Як варіант - можна сходити до друзів або родичів. Якщо там гаджет функціонує без проблем - все відразу стане ясно.
Отже, ми прийшли до висновку, що причини проблеми з USB-портами ховаються в комп'ютері. Давайте їх шукати!
Застарілі драйвери і BIOS
Дуже часто в збої роботи шини винні застарілі або некоректні драйвери. Це особливо помітно при оновленні системи, коли на старій ОС все працювало відмінно, а після поновлення на Windows 10 почалися глюки з помилкою 43 і повідомленнями «Пристрій не упізнано».
Для виправлення треба йти на сайт виробника материнської плати, шукати нову версію програмного забезпечення та встановлювати її.
Альтернативний варіант - завантажити онлайн клієнт Drivers Solution Pack і запустити з його допомогою оновлення драйверів.
Зазвичай після цього несправності усуваються остаточно і безповоротно.
Так само хочу розповісти про пару випадків, коли проблеми з портами USB на Windows 10 з'явилися через застарілої версії BIOS. Причому обидва рази це було не на старих немічних залозках, а нових ноутбуках ASUS після поновлення встановленою «Вісімки» до «Десятки». Вирішувалося все скачуванням самої останньої версії БІОС з офіційного сайту і перепрошивкой материнської плати за допомогою спеціальної утиліти, яка йшла в комплекті.
Перевстановлення концентратора портів
Іноді виправити помилки з ЮСБ допомагає ось така хитрість: Кількома по значку «Цей комп'ютер» правою кнопкою миші і вибираємо пункт «Управління». Вам відкриється системна оснащення «Керування комп'ютером». У ній треба вибрати розділ «Диспетчер пристроїв»:
Тут знаходимо розділ «Контролери USB» і відкриваємо його. Нам потрібен пункт «Кореневий USB-концентратор». Кількома по ньому правою кнопкою миші і вибираємо пункт «Відключити». Закриваємо вікно і перезавантажуємо комп'ютер. Знову повертаємося в диспетчер і включаємо концентратор. Після цього всі USB-порти мають запрацювати без проблем.
Налаштування схеми електроживлення
Цей випадок особливо актуальний для власників ноутбуків, нетбуків і ультрабуків. Справа в тому, що у них з метою економії енергії акумулятора активована функція вибіркового відключення пристроїв і якщо в певний момент часу до комп'ютера підключено багато споживають гаджетів (зарядка телефону, карт-рідер, портативна колонка і т.п.), то Windows 10 може вибірково відключити одне або кілька пристроїв разом.
Для відключення цієї опції знову йдемо в Диспетчер пристроїв і відкриваємо властивості кореневого USB-концентратора. На вкладці «Управління електроживленням» треба зняти галочку «Дозволити відключення цього пристрою для економії енергії». Після цього закриваємо диспетчер і перезавантажуємося.
Що робити в цьому випадку?